roheline vald purgiringlus rohevald

Pressiteade

27.04.2022

Lääne-Harju kogukondlik algatus Roheline vald ja Laulasmaa OTT kutsuvad üles tagastama tootjatele klaastaarat.  Klaastaara taaskasutamine toetab keskkonnasäästu, kuid lisaks aitab võidelda selle hinnatõusu ja kättesaadavusega, mille on toonud kaasa sõjategevus Ukrainas.


“Ostsin varem Ukrainas toodetud klaaspurke ja suuri koguseid ei varu, aga purgi eest maksin 19 senti. Nüüd on sama purgi hinnaks 39 senti,” räägib koduseid hoidiseid valmistav Karin Suvi. Lisaks Ukraina klaastaarale on Eesti turul kasutusel ka Venemaalt ning Valgevenest pärit toodang. “Mitmed meie kauplejad kasutavad oma toodete pakendamiseks just klaastaarat. Nüüdsest saab Laulasmaa OTT-il selle tagasi tuua. Klaastaara taaskasutamisega saame anda panuse ka Rohelise valla eesmärkide täitmiseks ja loodetavasti inspireerime ka teisi OTT-e üle Eesti,” avaldab Laulasmaa OTT-i eestvedaja Age Viimsalu.


Rohelise valla algatustest on purgiringlusega alustatud ka Vasalemma toiduringluskapi juures, kus ülejäävat koolitoitu jagatakse purkides. Laulasmaa OTT-il väljakuulutatud purgiringlus leidis kogukonnas kohest tagasisidet – tootjatele laekus esimese üleskutse peale 6 kotitäit klaaspurke.
“Purgiringluse ajendeid on palju ja siin on igal inimesel võimalik leida teda kõnetav argument, miks oma tooted klaastaarasse pakendada või klaastaara tootjale tagasi tuua,” hindab Rohelise valla idee algataja Kairi Niinepuu-Mark. “Selleks võib olla keskkonnasääst, taaskasutusideede toetamine, klientuuri sidumine, brändi kuvand või klaastaara hinnatõus ja kättesaadavus,” loetleb Niinepuu-Mark


Kogukondlik algatus Roheline vald töötab välja ja viib ellu keskkonnasäästlikke algatusi Lääne-Harju vallas. Tegevuste eesmärgiks on realiseerida kogukondadele sobivaid skaleeruvaid ideid, olla eeskujuks ja innustada kohalikke inimesi, kogukondi ning ettevõtteid oma tegevustes enam praktiseerima jätkusuutlikke valikuid.

OTT on rohujuure tasemel kodanikualgatuslik võrgustik Eestis, mis koondab kohalikke toidu tootjaid ja tarbijaid.

Kairi Niinepuu-Mark